BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, May 18, 2011

Ummi..Abah....

Ummi..abah... itulah permulaan aku lahir ke bumi ALLAH ini... cuba kau renung kembali dan kau tutup mata..berfikir sejenak.. jasa pengorbanan yang mereka lakukan untuk kita...tidak mampu aku balas..

Bila ku renung wajah abah..wajah ummi...kadang mengalir air mata menahan sebak... sungguh aku bukan anak yang sempurna akhlak..namun aku akan cuba buat yang terbaik untuk mereka..

Walau sibuk macam mana pun dalam urusan pekerjaanku.. aku tetap merindui mereka... Entah mengapa sukar untuk aku ungkapkan kasih dan sayangku pada mereka .. Mungkin kerana terlalu sayang sampai tidak terkatalah...

Ku ingat pesanan abahku " hidup ini jangan suka berhutang, sebab amalan kita akan tergantung...dan juga hutang sama dengan kekufuran"..

Ku ingat pesanan ummiku " tempuhilah hidup ini sama ada suka atau tidak kerana kau tetap akan menghadapinya, hidup ini tidak boleh lari kerana pengalaman mengajar erti kehidupan'

Tiap kali ku ingin berangkat pergi kerja, akan ku salam dan kucup pipi Ummi sambil memohon ampun...kerana aku takut tidak dapat berjumpa lagi dengan Ummi...

Abah, wajahmu kian dimamah usia, penah lelah mencari rezeki, melawan segala arus kehidupan untuk kami adik beradik. Paling aku kagumi sifatmu ialah kau sangat bekerja keras( rajin) walaupun ada juga orang yang tidak senang dengan mu..Aku pantang betul, bila ada saja orang yang tidak senang dengan kesenangan kami...Biarlah ALLAH lebih tahu..

Ummi, wajahmu yang berseri dengan wudhu' sering terbayang dalam mindaku, tidak pernah kau mengeluh tentang kepayahan yang kau alami. Kau banyak bersabar. Aku tidak tahu dari mana datangnya tinggi kesabaranmu itu..ALLAH saja yang MAHA MENGETAHUI.... Pernah kita berborak sampai jam 4.00 pagi sampai abah cakap sudah2 la tu..penat nanti malaikat nak catit.. Hahahhahah ..berderai Ummi dan aku ketawa... Pernah juga aku menangis didepan Ummi kerana tidak tahan dengan gelombang hidup..namun Ummilah yang sentiasa disisi aku..memberi aku kata-kata motivasi...

Tidak dapat aku gambarkan bagaimana kehidupan aku kelak tanpa mereka......

Siapakah yang dapat mendengar keluhan aku...?
Siapakah yang dapat memberi kata-kata semangat pada aku..?
Siapa??? Siapa???
UMMI..ABAH... itulah insan yang paling mulia dalam hidupku...........

Tapi..(T___T)... solehah aku?? Aku tidak mampu tapi aku boleh berdoa untuk mereka.. Insyaallah aku akan jadi anak solehah... Aku tidak mahu dikatakan anak yang tidak mengenang budi..

Ummi..Abah....aku amat menyayangi kamu...............

0 comments: