BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, July 18, 2011

debaran...

Bismillahirrahmanirrahim...
Assalamualaikum kepada anda.. apa khabar? Moga segala urusan anda dipermudahkan oleh ALLAH...
Syukur kehadrat Illahi masih aku diberi kesempatan untuk mencoret sedikit sebanyak perihal diriku diblog ini..

Hari ini 18/7/2011 dalam bulan Syaaban bulan berkat..Sungguh ALLAH MAHA MENGETAHUI apa yang tersirat di hati kami ( ummi,abg long,asum,fatimah,hakim,bukhari dan siti khadijah )...
Tahun ini merupakan tahun yang amat bermakna buat kami sekeluarga.. Alhamdulillah debaran kian terasa. Kenapa berdebar? Sebenarnya tahun ini abah kami sudah mula merancang untuk membina satu lagi rumah di sebelah tanah tempat tinggal kami. Syukur Ya ALLAH ( T__T )..kepadaMu jualah kami berdoa..bertakung air mata menahan sebak ke atas segala kurniaanMu... Rumah impian kami sekarang dalam proses sudah hampir siap.. Ya ALLAH permudahkanlah segala urusan kami... Insyaallah dijangka siap sebelum masuk bulan Ramadhan...

Perasaan kami hanya ALLAH jualah yang tahu.. Ramai nanti yang akan bertandang termasuklah teman2 dari SEGi College,SMK Taman Ehsan,SMK Ideal Heights,rakan2 tempat kerja lama,rakan2 dari FB dan juga Property Management...

Dalam bulan Ramadhan juga nanti akan ada reunion budak2 SEGi College...tidak sabar rasanya nak bertemu rakan2 seperti syukri,ijam,abg asrol,farah,ayu,kak lin,kak ros dll... tidak lupa juga En Nas pengajar kami..tidak tahu nak beli buah tangan apa nanti...emmm...Bolehlah berbuka puasa sama2 sambil bercerita..

Hari ahad 17/7/2011.. selepas habis EGM ( extraordinary general meeting )..terus aku pulang ke rumah..tiba2 telefon berbunyi..rupa-rupanya sahabat lama dari SMK Ideal heights iaitu Zulaiha dari UUM...x sangka sudi menelefon aku untuk bertanya khabar...Ya ALLAH...pelbagai cerita kami kongsikan....

Untuk mak su pula iaitu cik Sabariah dari UPSI...aduuiiihaaii pening kepala nak tolong carikan tempat praktikal untuknya..insyaallah ada nanti juga lah tempatnya...area KL / Selangor / Perak?? Wallahua'lam..

Teman baikku iaitu Nuril Asma' Baharom dari UKM...rasa x sabar nak sambut konvo bersama anti nanti..insyaallah kita jumpa lepas raya...nanti buatlah persiapan dengan sebaiknya..nanti ana beli hadiah untuk anti ye... all the best in your future... gud luck...dialah satu-satunya sahabat yang sudi berkongsi segala cerita agama,perihal politik,kisah Rasulullah saw..dll... pernah kami solat berjemaah sama2 sebelum nak jawab exam STPM... anti jualah pembakar semangat untuk ana... insyaallah...kita jumpa ye...

Tiba2 hati ini rindu pada seseorang yang bertahta dihati ini...adakah dia juga merindui aku..wallahua'alam.. dia juga teman baikku...masih aku ingat kata2nya.. ' have fun working ' ..insyallah..akan aku terapkan nilai2 positif dalam diriku ini... aku doakan untukmu M.A ...moga ALLAH bahagiakan kamu dunia dan akhirat...kau tetap dihatiku...

Pada tahun ini juga terlalu banyak peluang untuk aku jalani dan membuat pilihan.. nak pilih A atau B?? aku serahkan pada ALLAH... aku dalam dilema...tapi lecturer aku Miz Nadia banyak menyuntik semangat aku...untuk menyambung pelajaran..insyaallah...Ummi pun dah bagi ' green light '..sekarang aku cuma perlu buat solat istikharah...pesanan solat ini daripada Nuril Asma' dan juga Zulaiha...insyaallah..syukran atas semua nasihat yang kalian berikan....

Ya ALLAH, jika ini adalah baik bagi diriku,agamaku,hidupku,akhiratku..aku mohon Kau luruskan dan mudahkanlah segala urusan ku... Ya ALLAH,jika ini adalah buruk bagi diriku,agamaku,hidupku,akhiratku..aku mohon Kau jauhkanlah dan hindarkanlah kerana Kau jualah Tuhan Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untuk ku...

Kadang ALLAH uji kita kerana ALLAH tahu kita kuat dan boleh menghadapinya.... sebab ALLAH nak kita dekat padaNya..sujud padaNya...merintih padaNya..kerana kasihNya ALLAH melebihi kasih semua makhluk didunia ini mahupun akhirat...sungguh hanyalah diri ini hamba yang sentiasa mengharap redhaNya..kasihNya...

Tidak dapat tidak...kita pasti kembali kepada ALLAHU ROBBI.....amin2 ya rabbal 'alamin....

0 comments: