BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, November 26, 2010

Sabda Rasulullah saw Akhir Zaman ...

Mari kita lihat dulu bagaimana Rasulullah saw menceritakan hal akhir zaman ini. 

Rasulullah saw memang benar , sentiasa benar , tidak ada yang tidak benar , melainkan benar belaka....!

1.Rasulullah saw bersabda mafhumnya : 

Pada akhir zaman nanti akan berlaku peperangan demi peperangan. Betul tak ?  Benar kata Rasulullah saw .

2. Rasulullah saw bersabda lagi mafhumnya :

Pada akhir zaman nanti ada padang pasir yang akan disuburkan  dan tanam dengan tanaman. Benar atau tidak ? Benar kerana ini sedang berlaku di Libya setelah kerajaan membina sungai buatan manusia yang terbesar di dunia. Sekarang sudah 135,000 hektar padang pasir ditanam dengan segala macam tanaman.

3. Rasulullah saw bersabda yang mafhumnya : 

Pada akhir zaman nanti hampir tidak dapat masuk secupak gandum ke Iraq. Benar sabda Rasulullah saw ini. Iraq di blok oleh PBB yang didalangi oleh Amerika sejak 1991.

4. Rasulullah saw bersabda lagi mafhumnya :

Kamu akan berdamai dengan kaum Rom lalu memerangi musuh di belakang kamu. Ini ditujukan pada pakatan Pakistan dengan Amerika memerangi Taliban. Penganalisis Hadith mengatakan Rom Bani Ishaq itu ialah Amerika dan Eropah. Semua ini telah berlaku. Kemudian lihat pula apa kata Rasulullah saw  seterusnya..

5. Sabda Rasulullah saw yang mafhumnya :

Kamu akan berebutkan harta di Sungai Furad ( Euprathes ) di Iraq sehingga 99 orang daripada 100 orang akan mati. Ini belum berlaku dan mungkin akan berlaku kerana sekarang Amerika bercadang  hendak menyerang Iraq atas desakan Israel yang mereka tuduh paksi pengganas tetapi sebenarnya merebut kekayaan minyak  ( harta di Sungai Furad ) . Percayalah seandainya Amerika dan gengnya  menyerang Iraq , Israel akan tumpang semangkuk. Ia akan mengambil kesempatan menyerang Lubnan , Syria , Jordan dan Arab Saudi. Peta sulit negara Zeonis ialah dari tebing Laut Mediterranean hingga ke Sungai Euprates.

6. Sabda Rasulullah saw yang mafhumnya :

Kamu akan dikhianati oleh Bani Ishaq ( Amerika dan Eropah ) dan kamu akan berperang di Dabiq ( satu kawasan dekat Damshik ) . Amerika sahabat dunia Arab kini tetapi mengkhianati mereka dengan  menolong Israel. Maka berlaku peperangan besar- ibu segala peperangan. Islam melawan Kuffar ( Amerika , Eropah , Israel ). Ini peperangan yang besar dalam sejarah  jagat manusia. Apa kata Rasulullah saw mengenai hal ini. Satu pertiga Umat Islam akan lari dari medan pertempuran, satu pertiga akan  musnah, satu pertiga lagi menang!


7. Sabda Rasulullah saw yang mafhumnya :

Sebahagian umat Islam akan bangun  berperang, mereka tidak
takut mati. Mereka semuanya hancur.Sebahagian lagi bangun berperang, mereka tidak takut mati. Mereka semuanya hancur. Lalu bangkit sebahagian lagi, mereka tidak takut mati. Mereka semuanya hancur. Akhirnya pada hari ke-empat, bangun lagi umat Islam berperang, mereka tidak takut mati. Banyaklah yang hancur, hanya sedikit yang mengecapi kemenangan.Tentang nasib Yahudi dalam peperangan ini, Rasulullah saw bersabda yang mafhumnya " Kamu akan menghancurkan Yahudi sehingga batu dan pokok bercakap menunjukkan tempat Yahudi bersembunyi.

 Begitulah hebatnya peperangan ini beribu-ribu kali lebih dahsyat dari pertempuran Islam melawan Kuffar di Ain Jalud. Sehingga digambarkan oleh Rasulullah, sekiranya burung terbang melintasi medan ini akan jatuh mati melihatkan mayat bergelimpangan dan darah membuak-buak. Memang benar senjata nuklear, biologi atau kimia akan digunakan. Bayangkan kemusnahan umat Islam yang disebutkan oleh Rasulullah itu, sangat dahsyat. Tetapi umat Islam ada iman, iman dan iman.
Sejarah bom atom di Hiroshima membuktikan orang Islam boleh selamat tak cacat cedera pun (Abd Razak Hamid, Pangeran Yusof Brunei dan kawan-kawannya) tidak mati dalam ledakan bom atom itu. Abd Razak dan Yusof masih hidup sekarang. Ini kuasa Allah dan iktibar bagi kita. InsyaAllah..
  

0 comments: